+48 503 983 765 biuro@nku.com.pl

BLOG | Porady Finansowe

Cross – selling, czyli produkty dodatkowe przy kredycie

Aleksandra Wójtowicz

Banki w Polsce proponują swoim klientom ofertę cross – sellingu, co pozwala na zmianę kosztu odsetkowego kredytu, a także wyeliminowanie kosztu prowizji za udzielenie kredytu. W jej ramach proponuje się Klientowi skorzystanie z dodatkowych produktów takich jak np. konto osobiste z wpływami z umowy o pracę, kartę kredytową, dodatkowe ubezpieczenia czy plan oszczędnościowy. W zamian bank poprawi warunki kredytu hipotecznego – obniży prowizję albo obniży marżę kredytową. Oczywiście zawsze warto porównać oferty poszczególnych banków, aby wybrać najtańszą z oferowanych w danym czasie. W tym celu warto porozmawiać z doświadczonym doradcą kredytowym, żeby łatwiej było porównać ofertę jako całość i zdecydować co bardziej się opłaca w naszej sytuacji.

Sytuacja każdego klienta jest inna. Jeden klient ma rodzinę i dzieci więc opcja skorzystania z ubezpieczenia na życie wydaje się rozwiązaniem logicznym, można skorzystać z niej przy zaciąganiu zobowiązania na wiele lat i zabezpieczyć swoją rodzinę przed wypadkami losu. Inny klient pracuje w branży w której często dochodzi do zwolnień i będzie zainteresowany ubezpieczeniem od utraty pracy. Sytuacja każdego klienta jest inna. Podczas spotkania kredytowego ze specjalistą ds. kredytów z całą pewnością warto niej porozmawiać by dowiedzieć się kiedy skorzystanie z oferty cross-selingu się opłaca, które składniki cross-selu banki uznają za obligatoryjne, a które są wolnym wyborem klienta bez znacznego pogorszenia oferty kredytowej danego banku.